سیستم سیگنالینگ در مسیر حمل از گمرک به سمت تهران به دلیل بی‌توجهی آسیب می‌بیند. و بدتر از آن وقتی دستگاه به تهران می‌رسد متوجه می‌شوند مشاور به دلایل نامعلومی سیستم را اشتباه سفارش داده و با سایر سیستم‌های سیگنالینگ مترو نمی‌خواند. یعنی اگر دستگاه آسیب هم ندیده بود در تهران قابل استفاده نبود. شنیده […]

سیستم سیگنالینگ در مسیر حمل از گمرک به سمت تهران به دلیل بی‌توجهی آسیب می‌بیند. و بدتر از آن وقتی دستگاه به تهران می‌رسد متوجه می‌شوند مشاور به دلایل نامعلومی سیستم را اشتباه سفارش داده و با سایر سیستم‌های سیگنالینگ مترو نمی‌خواند. یعنی اگر دستگاه آسیب هم ندیده بود در تهران قابل استفاده نبود.

اشتباه دوهزار میلیاری عضو فعلی شورا و مدیر سابق شهرداری

شنیده شده در دهه نود برای خط چهار مترو سیستم سیگنالینگ توسط مشاور معاون اسبق حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران (آقای تشکری هاشمی) پیشنهاد و توسط شرکت نورینکوی چین به قیمت ۲۰۷ میلیون یوان خریداری می‌شود و حدود چهل میلیون یوان هم سایر هزینه‌ها را در پی دارد.

 سیستم سیگنالینگ در مسیر حمل از گمرک به سمت تهران به دلیل بی‌توجهی آسیب می‌بیند. و بدتر از آن وقتی دستگاه به تهران می‌رسد متوجه می‌شوند مشاور به دلایل نامعلومی سیستم را اشتباه سفارش داده و با سایر سیستم‌های سیگنالینگ مترو نمی‌خواند. یعنی اگر دستگاه آسیب هم ندیده بود در تهران قابل استفاده نبود.

این سیستم که در انبار در حال مستهلک شدن بود طی ده سال گذشته به هر شهری پیشنهاد شده ولی مورد استفاده و قبول نبوده است.

‌اکنون دستگاه در انبار مترو خاک می‌خورد و همین اشتباه کوچک حدود دو هزار میلیارد شهرداری را به بانکها بدهکار کرده است.

آیا مطالب بالا مورد تایید عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران، جناب آقای تشکری هاشمی است؟

منبع: شهردارچی 

منبع خبر